۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
رتبه بندی پرسنل بخش اورژانس

در راستای ارتقاء سطح علمی و عملی همکاران و همگام با اجرای دستورالعلهای وزارت بهداشت پرستاران شاغل در بخش اورژانس بر اساس شاخصهای زیر رتبه بندی خواهند شد. 

1- پرستاران شاغل در بخش اورژانس باید بالاترین رتبه را در کادر پرستاری داشته باشند

2- سرپرستار و سوپروایزرین بالینی و آموزشی انجام ، - ارزیابی و رتبه بندی توسط پزشک مسئول بخش  میشود. 

3- رتبه بندی پرسنل براساس درصد امتیاز مکتسبه به سه گروه 3 A/B/C    تقسیم میشوند .

4 - برای رتبه در گروه A  باید100 تا85درصد امتیاز، رتبه گروه B  باید 70 تا 84 درصدامتیاز  رتبه گروه C باید  69 تا55 درصد امتیاز را باید کسب نمایند.

5- هرشش ماه یکبار مجدد پرستاران ارزیابی می شوند. و پرسنل باید تمامی تلاش خود را انجام دهند که طی این مدت ارتقاء رتبه داشته باشند. 

6 - افرادی که رتبه A هستند باید تلاش نمایند که به A+ ارتقاء یابند.

7  - افرادی که طی این مدت (شش ماه )ارتقاء رتبه نداشته باشند صلاحیت کار در بخش اورژانس را نخواهند  داشت  .

8- پرداخت کارانه براساس رتبه کسب شده براساس ارزیابی می باشد

9- سرپرستار با همکاری سوپر وایزر آموزشی و پرسنل بخش بایستی نسبت به ارتقاء رتبه پرسنل از طریق آموزش اقدام نماید.

10 - جهت ارتقاء رتبه از  A به +A  توانایی آموزش و انتقال تجربیات به دیگران را داشته باشد.

متذکر می شود: نمره 1 پایین ترین و نمره 10 بالاترین نمره می باشد.

اطلاعات فردی
نام و نام خانوادگی : *
 
کد ملی : *
 
میزان تحصیلات : *
 
سابقه کار (تعداد سال) : *
 
سن : *
 
وضعیت تأهل : *
 
تعداد فرزندان : *
 
رتبۀ سازمانی : *
 
داشتن بیماری زمینه ای(در صورت وجود، نام بیماری) : *
 
تخصصی
توانایی انجام احیا پایه وپیشرفته (کودک، نوزاد، بزرگسال ) : *









توانایی انجام تریاژ و سطح بندی بیماران بر اساس شدت بیماری : *









داشتن مهارت کار با تجهیزات و دستگاههای تخصصی بخش اورژانس (شامل ونتیلاتور، بای پپ، پمپ انفوزیون) : *









توانایی گرفتن نمونه خون شریانی : *









توانایی اندازه گیری CVP و تفسیر EKG : *









آشنایی کامل با آنتی دوتهای مسمومیت و توانایی دادن داروهای آنتی دوت : *









توانایی اینتوبه کردن بیمار و انجام صحیح فرایند دارویی : *









توانایی ست کردن واتصال بیمار به دستگاه تهویه مکانیکی (ونتیلاتور، بای پپ) : *









توانایی مانیتورینگ قلبی ؛تنفسی و تشخیص دیس ریتمیهای قلبی خطرناک و مشکلات تنفسی خطرناک و اقدام جهت رفع آنها : *









توانایی برقراری راه وریدی از طریق ورید ژوگولار خارجی : *









بالینی
توانایی تحویل وتحول بیمار بر بالین و گزارش اقدامات انجام شده و پیگیریهای مراقبتی در پایان هرشیفت : *









توانایی انجام مراقبت بر اساس فرآیند پرستاری، تشخیص پرستاری ؛ برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی اقدامات مراقبتی براساس اهداف و الویتها : *









توانایی ارزیابی موارد پرخطر از جمله زخم بستر ، سقوط از تخت، خودکشی و ... : *









توانایی ثبت کلیه اصول مراقبتی بر اساس الگوی سواپیر در پرونده : *









توانایی بررسی نتایج پاراکلنیکی و تشخیص موارد بحرانی و اطلاع به پزشک معالج : *









توانایی اجرای کلیه دستورهای دارویی با فرایند دارو دهی ایمن : *









حفظ توانائیهای مددجو و ارتقاء سطح سلامت در همه ی ابعاد آن : *









رعایت اصول ایمنی همه جانبه در زمان ارائه خدمات به بیمار : *









توانایی انجام انفوزیون مایعات وریدی و تراسفوزیون خو ن براساس هموویژلانس : *









نظارت بر تامین نیازهای تغذیه ای و دفعی؛ سوند گذاری معده؛رگاواژ، تغذیه کامل وریدی و انجام مراقبتهای لازم : *









ارتباطی
توانایی برقراری ارتباط موثر حرفه ایی با همکاران و انجام کار تیمی : *









توجه به عقاید دینی فرهنگی و معنوی بیمار و فراهم کردن شرایط مناسب جهت تامین نیازهای اعتقادی ،معنوی و مذهبی بیمار : *









رعایت کدهای اخلاقی، صداقت در عمل و حفظ حریم خصوصی بیمار و توجه به شأن و کرامت انسانی : *









توانایی جلب اعتماد و اطمینان مدد جو و خانواده وی در زمان انجام مراقبتها : *









توانایی ارتباط و رفتارهای مناسب قبل و بعد از مرگ بیمار : *









عدم روابط مالی با بیمار و عدم تبعیض در رسیدگی به بیمار : *









تعامل و ارتباط مناسب با دانشجویان و محققین در سطوح مختلف (از جمله رزیدنت ها، و دانشجویان گروههای مختلف) : *









تعامل و ارتباط مناسب با پزشکان : *









توانایی مدیریت احساسات و خشم خود در زمان بروز اتفاقات : *









دارای استقلال عملکرد بدون نظارت سوپروایزر است. : *









عمومی
شرکت فعال در برنامه های تعیین شده مانند برنامه های آموزشی، اعتباربخشی و ... : *









ابتکار عمل بخصوص در شرایط بحرانی : *









همکاری و ارائه پیشنهادات سازنده با اعضای تیم سلامت جهت رفع مشکلات محیطی ؛ حفاظتی و ایمنی بیمار : *









نظم (در ورود و خروج و انجام وظایف) : *









رعایت آراستگی یونیفرم واتیکت : *









رعایت آراستگی محل کار (تنظیم صحیح فرم ها و گزارشات و قراردادن در محل درست) : *









مهارت کار با نرم افزارها ازجمله word، نرم افزارهای بیمارستان : *









حفظ اموال و تجهیزات بخش : *









دارا بودن سرعت عمل و دقت در انجام امور و تحویل وظایف در زمان مقرر : *









آشنایی با قوانین و مقررات اداری : *









مشخصات ارزیاب
نام ارزیاب : *
 
سمت ارزیاب : *
 
نمره و رتبۀ ارزیابی : *
 
تصویر امنیتی
متن تصویر امنیتی: *